قالب تونل

tunnel formwork systems

تونل یا دالان،( Tunnel) یک راهروی لوله مانند زیرزمینی یا دور پوشیده برای گذر از موانعی چون کوه، دریا، رودخانه یا جاده است. تونل گاه برای حفاظت در برابر ریزش کوه یا آلودگی صوتی نیز ساخته می‌شود. دور تا دور تونل نمی‌بایستی الزاماً کاملاً بسته باشد و با تکنیک امروزی می‌تواند دارای طرفی نیمه باز (مانند پنجره) به بیرون باشد. برخی از برنامه‌ریزان شهری هر سازه تونل مانندی بلندتر از ۰/۱۶ کیلومتر (اروپا: ۸۰ متر) را تونل و کمتر از این را زیرگذر می‌نامند.

تونل‌ها و فضاهای زیرزمینی برای مقاصد گوناگونی ساخته می‌شوند. از جمله: تونل‌های حمل و نقل و دسترسی، تونل‌های آب بر، مغارها، فضاهای زیر زمینی (ایستگاه‌های مترو، نیروگاه‌ها، انبارهای زیرزمینی و کارگاه‌های استخراج مواد معدنی).

طراحی هر یک از فضاهای فوق مستلزم دسترسی به داده‌های مناسب و به‌کارگیری تمهیدات ویژه‌است. در هر مورد طراح باید ضمن آگاهی دقیق از شرایط زمین، ابتدا در جهت بهبود کیفیت مصالحی که قرار است تونل در آن حفر شود، اقدام نماید. به نظر می‌رسد که مهم‌ترین عامل در طراحی تونل، یا هر فضای زیرزمینی دیگر، تأمین پایداری آن است. قرارگیری این گونه سازه‌ها در میان مصالح طبیعی، یعنی سنگ و خاک، باعث شده‌است که شرایط زمین‌شناسی نقش اصلی را در پایداری ایفا نمایند.

What We Offer

شرکت اَسکو  با 15 سال تجربه در طراحی و ساخت انواع قالب لاینینگ تونل  شامل: راه،راه آهن، آب،مترو و…   مفتخر است که در بسیاری از پروژه های ملی نقش بسزایی ایفا نموده است

قالب تونل انقال آب گلاب 2

lining formwork system

قالب تونل انتقال آب پروژه گلاب 2

قالاب تونل مترو شیراز

lining formwork system

قالب تونل مترو شیراز

مونتاژ قالب تونل

lining formwork system

قالب تونل ایستگاه مترو مهدیه اصفهان

We Provide The Best Service In Industry

Add A Line That Tells Users How Easily They Can Get In Touch With You